Leos lekland använder cookies för att se till att du får bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Om du fortsätter använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner användningen av cookies. Läs mer om cookies och hur du kan tacka nej till dem.

Köp biljett enkelt i mobilen!

 

För en tryggare och bättre gästupplevelse har vi anpassat antal besökare och delat upp dem i olika grupper. Det gör det även enkelt för dig som gäst att köpa biljett i förväg och få en garanterad plats. Genom att anpassa antal besökare får du en trevligare upplevelse och vi minskar trängsel på leklandet.

Du väljer tid och dag du önskar besöka oss och inpassering sker under din utvalda tid. Du är välkommen att stanna för lek och bus i 3 timmar.

Det går bra att komma som drop-in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Tänk på att köpa biljett i god tid i förväg, speciellt på populära dagar, för en garanterad plats.

Biljetter släpps löpande två veckor framåt. Du kan boka om ditt besök 1 timme innan ditt pass börjar. Om du bokar om biljetten till en tid som är billigare får du tillbaka pengar på det kort som du har betalat med. Och bokar du ett pass som är dyrare behöver du betala mellanskillnaden. Det går inte att avboka biljetterna och de är inte återbetalningsbara.

 

 

Årskort 2020

Alla Årskort 2020 med giltighet t o m 2020-12-31 har förlängts med en period motsvarande den tid vi stängde på grunda av Covid-19. Förläningen är nu slut och sista giltighetstid framgår på mina sidor och i biljettsystemet. Har ert kort slutat att gälla kan ni välja att köpa drop-in biljett via vårt biljettsystem via mobilen eller köpa ett nytt årskort i kassan på leklandet. Observera att drop-in biljett endast kan köpas via mobilen inte i kassan.


      TÄNK PÅ!

  • Social distansering - Respektera varandra och håll avståndet. För att underlätta för er har vi minskat antalet gäster på samtliga lekland. 
  • Tvätta händerna - Tänk på god handhygien, tvätta händerna ofta. Vi har även flertal stationer med handsprit i alla våra lekland.  
  • Stanna hemma om du känner dig minsta sjuk - Om ni känner er sjuka eller snuviga uppmanar vi er att stanna hemma av respekt för andra.  
  • Städning - Kompletterade städrutiner har utformats utöver våra dagliga rutiner som vi följer året om. Vi utökar antal stationer med handsprit och utför extra desinficering av lekutrustning.  Läs mer om våra rutiner här.

 

Frågor och svar om förbetald entré

För att göra ert besök trevligare anpassar vi antalet gäster per dag. Du köper biljett i din mobiltelefon enkelt via vårt biljettsystem.

 

Vad innebär förbetald entré? 

Nu kan du förboka och betala din biljett innan du kommer till oss för att få en garanterad plats. Du kan besöka oss som drop in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Om du vill ha en garanterad plats hos oss kan du köpa dina biljetter senast dagen innan ditt besök. Notera att leklanden är helt kontantfria.

Hur köper jag biljetter? 

Du köper biljetter via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa.

Du köper biljetter här.

Måste jag köpa biljetter innan besöket? Kan jag bara dyka upp?

Du kan besöka oss som drop in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Om du vill ha en garanterad plats hos oss kan du köpa dina biljetter senast dagen innan ditt besök. Notera att leklanden är helt kontantfria.

När ska jag komma?

Välj en ledig ankomsttid som passar dig. Inpassering på leklandet måste ske under din valda tid, därefter är du varmt välkommen att stanna i tre timmar.

Hur många biljetter kan jag köpa? 

Du kan köpa biljetter för max 10 barn och 2 vuxna. Leos är en samlingsplats för hela familjen och vi uppskattar att fler vuxna är med vid besöket men då vuxna inte betalar entré och vi har begränsat antal gäster i leklandet måste vi tyvärr begränsa antalet vuxna till 2 stycken per pass/besök tills vidare.

Kan jag lägga till fler barn i mitt biljettköp?

Det går tyvärr inte att lägga till fler i en befintlig bokning. Gör en kompletterande bokning vid behov.

Måste vi komma samtidigt?

Sällskapet i samma bokning behöver komma samtidigt för att checka in.

Hur bokar jag om tid och dag för mitt besök?

Du hittar Boka om längst ner på din biljett. Observera att du behöver vara inloggad på bokningssidan för att boka om din biljett.

Hur långt fram i tiden kan jag förköpa biljetter? 

Du kan förköpa upp till två veckor innan ditt besök.

Hur bokar jag plats med årskort? 

Har du årskort och vill besöka leklandet måste du också boka plats i förväg, men detta är naturligtvis helt kostnadsfritt. Vi har reserverat ett antal platser per pass för våra årskortsgäster. För att vara säker på att få en plats måste du boka minst 48 timmar innan besöket sedan släpps platserna för alla besökare. Är det fullbokat får du välja ett annat pass en annan dag. Årskortgäster kan också komma som drop-in i mån av plats.

För att boka med årskort behöver du logga in i Leo’s Family på bokningssidan. När du är inloggad syns ditt årskort som betalsätt.

Jag är inloggad på bokningssidan men får inte upp årskort som alternativ. Vad ska jag göra?

Om du inte hittar ditt årskort i inloggat läge, säkerställ att mailadressen för kontot du har loggat in på är samma mailadress som uppgavs när du köpte årskort. Om du fortfarande inte hittar ditt årskort, besök ditt närmsta lekland så hjälper de dig.

Hur loggar jag in på Mina sidor?

Du hittar Mina sidor på leoslekland.se i övre högra hörnet av sidan.

Hur bokar jag mitt besök med fem- eller tiokort

Har du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt fem- eller tiokort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Hur bokar jag med presentkort? 

Har du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt presentkort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Vad händer om jag har för lågt saldo på mitt presentkort eller familjekort?

Det går bra att boka (och betala) med presentkort och familjekort även om saldo är lägre än aktuellt belopp. Har du ett för lågt saldo justeras det när du kommer till kassan och du får betala mellanskillnaden på plats. Kom ihåg att du alltid måste ta med det aktuella kortet.

Vad händer om jag inte har med mitt presentkort/familjekort när jag kommer till leklandet?

Har du inte med dig ditt presentkort/familjekort måste du betala hela beloppet med ett vanligt bank- eller kreditkort.

Varför finns det inget reducerat pris för 1-åringar?

Då vi har reducerat antalet besökare per dag måste vi tyvärr ta bort det lägre priset på 1-åringar.

Jag vill köpa flera biljeter till olika inpasseringstider. Vad gäller?

Då antalet platser är begränsat kan du endast ha en aktiv bokning åt gången.

Kan jag häva mitt biljettköp?

Det är möjligt att boka om 1 timme innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen. Då antalet gäster är begränsat återbetalar vi inte biljetten om ni inte kan komma.

Kan jag boka om tid för mitt biljettköp? 

Det är möjligt att boka om 1 timme innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen.

Jag kan inte genomföra biljettköp via hemsidan eller i appen!

Om systemet fungerar men du inte lyckas boka ber vi dig köpa drop-in biljett på leklandet där finns det personal som kan hjälpa dig vid behov.

Systemet är nere och det går inte att köpa biljetter på p g a driftstörningar?

Om systemet är nere kan du maila till technical-service@leoslekland.se, vi har normalt bemanning på supporten vardagar 9-15. Svar kan dröja upp till 24 timmar.

Vad händer om jag köpt biljett på fel lekland?

Vi kan idag inte ta emot biljetter som är köpta på fel lekland var därför noga med att välja rätt lekland. Har du köpt biljett till fel lekland måste du göra en ny bokning på rätt lekland och sedan maila support som uppgifterna om båda köpen så hjälper de dig. Kontakta customer-service@leoslekland.se så hjälper de dig.