Leos lekland använder cookies för att se till att du får bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Om du fortsätter använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner användningen av cookies. Läs mer om cookies och hur du kan tacka nej till dem.

Köp biljett

 

För att göra ert besök tryggare minskar vi antalet gäster per dag.

Du kan besöka oss som drop in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Om du vill ha en garanterad plats hos oss kan du köpa dina biljetter senast dagen innan ditt besök.

Du väljer tid och dag du önskar besöka oss och inpassering måste ske under din utvalda tid. Du är välkommen att stanna för lek och bus i 3 timmar.

Biljetter släpps löpande en vecka framåt. Du kan boka om ditt besök 12 timmar innan ditt passa börjar. Det går inte att avboka biljetterna och de är inte återbetalningsbara.

 


      TÄNK PÅ!

  • Social distansering - Respektera varandra och håll avståndet. För att underlätta för er har vi minskat antalet gäster på samtliga lekland. 
  • Tvätta händerna - Tänk på god handhygien, tvätta händerna ofta. Vi har även flertal stationer med handsprit i alla våra lekland.  
  • Stanna hemma om du känner dig minsta sjuk - Om ni känner er sjuka eller snuviga uppmanar vi er att stanna hemma av respekt för andra.  
  • Städning - Kompletterade städrutiner har utformats utöver våra dagliga rutiner som vi följer året om. Vi utökar antal stationer med handsprit och utför extra desinficering av lekutrustning.  Läs mer om våra rutiner här.

 

Frågor och svar om förbetald entré

För att göra ert besök tryggare minskar vi antalet gäster per dag. En nyhet är att ditt besök bokas i förväg via vårt bokningssystem.

Vad innebär förbetald entré? 

Nu kan du förboka och betala din biljett innan du kommer till oss för att få en garanterad plats. Du kan komma som drop-in i mån av plats, men bokning och betalning måste göras på webben/mobilen på plats i leklandet. Notera att leklanden är helt kontantfria.

Hur bokar jag? 

Du bokar din plats online på vår hemsida där du i samband med bokningen väljer önskat datum och pass för besöket hos oss. Väljer du att komma som “drop-in” utan förbokad plats kan du boka ledigt pass via din telefon innan eller på plats i leklandet. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa.

Din plats bokar du här.

Måste jag förboka? Kan jag bara dyka upp?

Du kan välja att komma som “drop in” i mån av plats. Även som drop-in måste man köpa biljetten via vår bokningssida, instruktioner hur man gör finns på hemsidan och på leklanden.

När ska jag komma?

Välj en ledig ankomsttid som passar dig. Inpassering på leklandet måste ske under din valda tid, därefter är du varmt välkommen att stanna i tre timmar.

Hur många kan jag boka för? 

Du kan boka för max 10 barn och 2 vuxna. Leos är en samlingsplats för hela familjen och vi uppskattar att fler vuxna är med vid besöket men då vuxna inte betalar entré och vi har begränsat antal gäster i leklandet måste vi tyvärr begränsa antalet vuxna till 2 stycken per pass/besök tills vidare.

Kan jag lägga till fler barn i min bokning?

Det går tyvärr inte att lägga till fler i en befintlig bokning. Gör en kompletterande bokning vid behov.

Måste vi komma samtidigt?

Sällskapet i samma bokning behöver komma samtidigt för att checka in.

Hur bokar jag om?

Du hittar Boka om längst ner på din biljett. Observera att du behöver vara inloggad på bokningssidan för att boka om din biljett.

Hur långt fram i tiden kan jag boka? 

Du kan boka upp till två veckor innan ditt besök.

Hur bokar jag med årskort? 

Har du årskort och vill besöka leklandet måste du också boka plats i förväg, men detta är naturligtvis helt kostnadsfritt. Vi har reserverat ett antal platser per pass för våra årskortsgäster. För att vara säker på att få en plats måste du boka minst 48 timmar innan besöket sedan släpps platserna för alla besökare. Är det fullbokat får du välja ett annat pass en annan dag. Årskortgäster kan också komma som drop-in i mån av plats.

För att boka med årskort behöver du logga in i Leo’s Family på bokningssidan. När du är inloggad syns ditt årskort som betalsätt.

Jag är inloggad på bokningssidan men får inte upp årskort som alternativ. Vad ska jag göra?

Om du inte hittar ditt årskort i inloggat läge, säkerställ att mailadressen för kontot du har loggat in på är samma mailadress som uppgavs när du köpte årskort. Om du fortfarande inte hittar ditt årskort, besök ditt närmsta lekland så hjälper de dig.

Hur loggar jag in på Mina sidor?

Du hittar Mina sidor på leoslekland.se i övre högra hörnet av sidan.

Hur bokar jag med fem- eller tiokort

Har du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt fem- eller tiokort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Hur bokar jag med presentkort? 

Har du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt presentkort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Vad händer om jag har för lågt saldo på mitt presentkort eller familjekort?

Det går bra att boka (och betala) med presentkort och familjekort även om saldo är lägre än aktuellt belopp. Har du ett för lågt saldo justeras det när du kommer till kassan och du får betala mellanskillnaden på plats. Kom ihåg att du alltid måste ta med det aktuella kortet.

Vad händer om jag inte har med mitt presentkort/familjekort när jag kommer till leklandet?

Har du inte med dig ditt presentkort/familjekort måste du betala hela beloppet med ett vanligt bank- eller kreditkort.

Varför finns det inget reducerat pris för 1-åringar?

Då vi har reducerat antalet besökare per dag måste vi tyvärr ta bort det lägre priset på 1-åringar.

Jag vill boka flera pass. Vad gäller?

Då antalet platser är begränsat kan du endast ha en aktiv bokning åt gången.

Kan jag avboka mitt pass?

Det är möjligt att boka om 12 timmar innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen. Då antalet gäster är begränsat återbetalar vi inte biljetten om ni inte kan komma.

Kan jag omboka mitt pass? 

Det är möjligt att boka om 12 timmar innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen.

Jag kan inte genomföra en bokning via hemsidan eller i appen!

Om systemet fungerar men du inte lyckas boka ber vi dig köpa drop-in biljett på leklandet där finns det personal som kan hjälpa dig vid behov.

Systemet är nere och det går inte att boka på p g a driftstörningar?

Om systemet är nere kan du maila till technical-service@leoslekland.se, vi har normalt bemanning på supporten vardagar 9-15. Svar kan dröja upp till 24 timmar.

Vad händer om jag köpt biljett på fel lekland?

Vi kan idag inte ta emot biljetter som är köpta på fel lekland var därför noga med att välja rätt lekland. Har du köpt biljett till fel lekland måste du göra en ny bokning på rätt lekland och sedan maila support som uppgifterna om båda köpen så hjälper de dig. Kontakta customer-service@leoslekland.se så hjälper de dig.