Leos lekland använder cookies för att se till att du får bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Om du fortsätter använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner användningen av cookies. Läs mer om cookies och hur du kan tacka nej till dem.


Så erbjuder vi lek och rörelse med omtanke 

 

Leos lekland omfattas inte av regelverket för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar men rekommendationerna från myndigheten står i fokus när vi öppnar upp på ett ansvarsfullt och omsorgsfullt sätt den 22 juni.  

 

Förbetald entré

För att alla ska känna sig trygga minskar vi antalet gäster. Du kan komma som drop-in, men bokning och betalning måste göras via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Om du vill ha en garanterad plats hos oss kan du boka och betala den senast dagen innan ditt besök.

Vi har minskat antalet platser i vår bistro minskas för möjlighet till social distanseringstörre avstånd i köer införs och kompletterande städrutiner har utformats utöver våra dagliga rutiner som vi följer året om. Vi utökar antal stationer med handsprit och utför extra desinficering av vår lekutrustning.  

 

Social distansering 

Respektera varandra och håll avståndet. För att underlätta för er har vi minskat antalet gäster på samtliga lekland. 

 

Tvätta händerna 

Tänk på god handhygien, tvätta händerna ofta. Vi har även flertal stationer med handsprit i alla våra lekland.  

 

Stanna hemma om du känner dig minsta sjuk 

Om ni känner er sjuka eller snuviga uppmanar vi er att stanna hemma av respekt för andra.  

 

Städning 

Kompletterade städrutiner har utformats utöver våra dagliga rutiner som vi följer året om. Vi utökar antal stationer med handsprit och utför extra desinficering av lekutrustning.  Läs mer om våra rutiner här.

 

Årskort, familjekort och presentkort

Vi förlänger alla årskort, familjekort och presentkort motsvarande den tid vi har haft stängt. Korten förlängs automatiskt och du behöver inte göra något.

 

Boka plats  

För att göra ert besök tryggare minskar vi antalet gäster per dag. Om du vill ha en garanterad plats hos oss måste du boka och betala den senast dagen innan ditt besök.  Läs mer om vårt nya bokningsystem här!

 

Kalas

Vi har även anpassat vår kalasverksamhet till den rådande situationen gällande Covid-19 och reducerat kapacitet för ökad trygghet och säkerhet och arrangerar därför färre kalas per dag. Vi har även ökat våra städrutiner med 100% och kalasrummen desinficeras vid behov. Som vanligt ingår alltid en kalasvärd, ett eget kalasrum i 60 minuter och upp till två timmar fri lek!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad är öppet och vad är stängt?

Lekattraktioner – alla attraktioner är öppna men vi har valt att ta bort bollarna från bollhaven 

Leo´s Bistro– Café och restaurang är öppet med minskat antal sittplatser och ökad distans mellan borden. Extra handspritstationer finns i Bistron.  Cafét öppnar kl 09.00 där snacks och kalla alternativ finns att köpa. Köket öppnar kl 10.00 om man vill beställa varm mat och stänger en timme innan leklandet. 

Kalas – för att kunna möta efterfrågan på besök med begränsat antal platser erbjuder vi inga kalas tillsvidare. Kalasbokningen är öppen och du kan boka från första september och framåt.  Om det visar sig att vi kan ta emot fler gäster kommer vi öppna upp för kalasbokning så fort det är möjligt. Vi hoppas ni har förståelse för dettaMer info 

Leo – med omtanke för allas trygghet gäller social distansering även för Leo.  

Shop – området för Leo´s shop är öppet som vanligt. Tänk på att hålla avstånd! 

Gruppbokning  - Gruppbokningen har sommaruppehåll t o m 1 september. 

Pep-dagen  - har sommaruppehåll och erbjudandet gäller inte under perioden 23 juni t o m 25 augusti 2020. Pep-dagen startar igen 1 september 

Öppettider för leklanden - Leos är öppet alla dagar, precis som vanligt från kl. 09.00. Du bokar och köper din biljett på vår hemsida, där ser du öppettiderna för just ditt lekland.  Tänk på att försäkra dig om en plats på önskad dag genom att förboka och betala biljett innan, antalet platser per pass är begränsat.  I mån av plats kan man köpa biljetter på leklandet, köpet sker via webben eller appen på plats genom att du skannar en QR-kod i vår entré och slutför köpet i mobilen. Det går inte att köpa biljetter i vår kassa. 

Frågor och svar

Årskort 

Vad får jag som kompensation för tiden ni har haft stängt? Vi förlänger alla årskort motsvarande den tid vi har haft stängt. Korten förlängs automatiskt och du behöver inte göra något. 

Hur räknar ni ut kompensationen för tiden ni har haft stängt? Vi räknar från den dagen vi har varit stängda till det datum vi öppnar igen. De antal dagar vi varit stängda pga. Covid-19 pandemin kommer ni automatiskt få förlängt på ert årskort. 

 

Förbetald entré 

Vad innebär förbetald entré? Nu kan du förboka och betala din biljett innan du kommer till oss för att få en garanterad plats. Du kan komma som drop-in i mån av plats, men bokning och betalning måste göras på webben/mobilen på plats i leklandet. Notera att leklanden är helt kontantfria.

Hur bokar jag? Du bokar din plats online på vår hemsida där du i samband med bokningen väljer önskat datum och pass för besöket hos oss. Väljer du att komma som “drop-in” utan förbokad plats kan du boka ledigt pass via din telefon innan eller på plats i leklandet. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa.

Din plats bokar du här.

Måste jag förboka? Kan jag bara dyka upp? Du kan välja att komma som “drop in” i mån av plats. Även som drop-in måste man köpa biljetten via vår bokningssida, instruktioner hur man gör finns på hemsidan och på leklanden.

När ska jag komma? Välj en ledig ankomsttid som passar dig. Inpassering på leklandet måste ske under din valda tid, därefter är du varmt välkommen att stanna i tre timmar.

Hur många kan jag boka för? Du kan boka för max 6 barn och 2 vuxna. Leos är en samlingsplats för hela familjen och vi uppskattar att fler vuxna är med vid besöket men då vuxna inte betalar entré och vi har begränsat antal gäster i leklandet måste vi tyvärr begränsa antalet vuxna till 2 stycken per pass/besök tills vidare.

Kan jag lägga till fler barn i min bokning? Det går tyvärr inte att lägga till fler i en befintlig bokning. Gör en kompletterande bokning vid behov.

Måste vi komma samtidigt? Sällskapet i samma bokning behöver komma samtidigt för att checka in.

Hur bokar jag om? Du hittar Boka om längst ner på din biljett. Observera att du behöver vara inloggad på bokningssidan för att boka om din biljett.

Hur långt fram i tiden kan jag boka? Du kan boka upp till två veckor innan ditt besök.

Hur bokar jag med årskort? Har du årskort och vill besöka leklandet måste du också boka plats i förväg, men detta är naturligtvis helt kostnadsfritt. Vi har reserverat ett antal platser per pass för våra årskortsgäster. För att vara säker på att få en plats måste du boka minst 48 timmar innan besöket sedan släpps platserna för alla besökare. Är det fullbokat får du välja ett annat pass en annan dag. Årskortgäster kan också komma som drop-in i mån av plats.

För att boka med årskort behöver du logga in i Leo’s Family på bokningssidan. När du är inloggad syns ditt årskort som betalsätt.

Jag är inloggad på bokningssidan men får inte upp årskort som alternativ. Vad ska jag göra? Om du inte hittar ditt årskort i inloggat läge, säkerställ att mailadressen för kontot du har loggat in på är samma mailadress som uppgavs när du köpte årskort. Om du fortfarande inte hittar ditt årskort, besök ditt närmsta lekland så hjälper de dig.

Hur loggar jag in på Mina sidor? Du hittar Mina sidor på leoslekland.se i övre högra hörnet av sidan.

Hur bokar jag med fem- eller tiokortHar du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt fem- eller tiokort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Hur bokar jag med presentkort? Har du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt presentkort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Vad händer om jag har för lågt saldo på mitt presentkort eller familjekort? Det går bra att boka (och betala) med presentkort och familjekort även om saldo är lägre än aktuellt belopp. Har du ett för lågt saldo justeras det när du kommer till kassan och du får betala mellanskillnaden på plats. Kom ihåg att du alltid måste ta med det aktuella kortet.

Vad händer om jag inte har med mitt presentkort/familjekort när jag kommer till leklandet? Har du inte med dig ditt presentkort/familjekort måste du betala hela beloppet med ett vanligt bank- eller kreditkort.

Varför finns det inget reducerat pris för 1-åringar? Då vi har reducerat antalet besökare per dag måste vi tyvärr ta bort det lägre priset på 1-åringar.

Jag vill boka flera pass. Vad gäller? Då antalet platser är begränsat kan du endast ha en aktiv bokning åt gången.

Kan jag avboka mitt pass? Det är möjligt att boka om 12 timmar innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen. Då antalet gäster är begränsat återbetalar vi inte biljetten om ni inte kan komma.

Kan jag omboka mitt pass? Det är möjligt att boka om 12 timmar innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen.

Jag kan inte genomföra en bokning via hemsidan eller i appenOm systemet fungerar men du inte lyckas boka ber vi dig köpa drop-in biljett på leklandet där finns det personal som kan hjälpa dig vid behov.

Systemet är nere och det går inte att boka på p g a driftstörningar? Om systemet är nere kan du maila till technical-service@leoslekland.se, vi har normalt bemanning på supporten vardagar 9-15. Svar kan dröja upp till 24 timmar.

Vad händer om jag köpt biljett på fel lekland? Vi kan idag inte ta emot biljetter som är köpta på fel lekland var därför noga med att välja rätt lekland. Har du köpt biljett till fel lekland måste du göra en ny bokning på rätt lekland och sedan maila support som uppgifterna om båda köpen så hjälper de dig. Kontakta customer-service@leoslekland.se så hjälper de dig.

 

På leklandet

Vilka attraktioner är öppna nu i Corona tider? Alla våra attraktioner på leklandet är öppna! Med undataget att det inte finns bollar i bollhavet. 

Har ni öppet i café och restaurang? Café och restaurang är öppet med begränsat antal sittplatser för ökad distans mellan borden. Cafét öppnar kl 09.00 där snacks och kalla alternativ finns att köpa. Köket öppnar kl 10.00 om man vill beställa varm mat och stängs en timme innan leklandet stänger.   

Vilka extra åtgärder tar ni för att minska smittspridning? Läsa mer om våra åtgärder här

Hur ser era rutiner ut kring renhållning och städning? Läsa mer om våra rutiner här 

Vilken slags information/utbildning får er personal kring städning och renhållning? Vår personal utbildas enligt våra rutiner som nu har uppdaterats med bland annat utökad desinficering pga. den rådande situationen. 

Utför ni extra desinfektion och städning av era attraktioner för att minska smittspridning? Ja,- läs mer om våra åtgärder här

Har ni annorlunda öppettider på grund av Covid-19? Vi har ordinarie öppettider. För att se öppettider för ett specifikt lekland går du inte på www.leoslekland.se och väljer ditt lekland till vänster. OBS! Bokning och betalning av pass måste göras innan ni besöker oss för att garantera er plats, boka ditt pass här.

Kan vi boka kalas nu under coronatider? Vi erbjuder inga kalas tillsvidare men kalasbokning är öppen och du kan boka kalas från 1 september. information kring detta hittar du här 

Vilka rekommendationer har ni för er personal vid minsta sjukdom? Om vår personal känner sig sjuk ska de alltid stanna hemma. 

 

 Bokning

Inom kort släpper vi vårens pass. Håll utkik!