Leos lekland använder cookies för att se till att du får bästa möjliga upplevelse av webbplatsen. Om du fortsätter använda våra tjänster förutsätter vi att du godkänner användningen av cookies. Läs mer om cookies och hur du kan tacka nej till dem.


Så erbjuder vi lek och rörelse med omtanke 

 

Nu finns det inte längre restriktioner på antalet besökare men vi fortsätter att anpassa antal gäster för en bättre upplevelse. Det ger mindre trängsel, blir trevligare för alla våra gäster och man kan planera sitt besök i förväg. Vi fortsätter att följa de rekommendationerna från myndigheterna när vi har öppet på ett ansvarsfullt och omsorgsfullt sätt.

 

Förbetald entré

För en tryggare och bättre gästupplevelse har vi anpassat antal besökare och delat upp dem i olika grupper. Det gör det även enkelt för dig som gäst att köpa biljett i förväg och få en garanterad plats. Genom att anpassa antal besökare får du en trevligare upplevelse och vi minskar trängsel på leklandet.

Du väljer tid och dag du önskar besöka oss och inpassering sker under din utvalda tid. Du är välkommen att stanna för lek och bus i 3 timmar.

Det går bra att komma som drop-in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Tänk på att köpa biljett i god tid i förväg, speciellt på populära dagar, för en garanterad plats.

Biljetter släpps löpande två veckor framåt. Du kan boka om ditt besök 1 timme innan ditt pass börjar. Om du bokar om biljetten till en tid som är billigare får du tillbaka pengar på det kort som du har betalat med. Och bokar du ett pass som är dyrare behöver du betala mellanskillnaden. Det går inte att avboka biljetterna och de är inte återbetalningsbara

 

 

Social distansering 

Respektera varandra och håll avståndet. För att underlätta för er har vi minskat antalet gäster på samtliga lekland. 

 

Tvätta händerna 

Tänk på god handhygien, tvätta händerna ofta. Vi har även flertal stationer med handsprit i alla våra lekland.  

 

Stanna hemma om du känner dig minsta sjuk 

Om ni känner er sjuka eller snuviga uppmanar vi er att stanna hemma av respekt för andra.  

 

Städning 

Kompletterade städrutiner har utformats utöver våra dagliga rutiner som vi följer året om. Vi utökar antal stationer med handsprit och utför extra desinficering av lekutrustning.  Läs mer om våra rutiner här.

 

Årskort, familjekort och presentkort

Vi förlänger alla årskort, familjekort och presentkort motsvarande den tid vi har haft stängt. Korten förlängs automatiskt och du behöver inte göra något.

 

Köpa biljett 

Det går bra att komma som drop-in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Tänk på att köpa biljett i god tid i förväg, speciellt på populära dagar, för en garanterad plats.

 

Kalas

Nu är vår kalasverksamhet öppen som vanligt igen utan restriktioner. Boka här!



Vad är öppet och vad är stängt?

Lekattraktioner – alla attraktioner är öppna.

Leo´s Bistro– Café och restaurang är öppet med minskat antal sittplatser och ökad distans mellan borden. Extra handspritstationer finns i Bistron.   

Kalas – Nu är vår kalasverksamhet öppen som vanligt igen utan restriktioner.

Leo – med omtanke för allas trygghet gäller social distansering även för Leo.  

Shop – området för Leo´s shop är öppet som vanligt. Tänk på att hålla avstånd! 

Gruppbokning  - Gruppbokningen är öppen och sker i samråd med leklanden.

Öppettider för leklanden - Leos är öppet alla dagar. Du bokar och köper din biljett på vår hemsida, där ser du öppettiderna för just ditt lekland.  Tänk på att försäkra dig om en plats på önskad dag genom att förboka och betala biljett innan, antalet platser per pass är begränsat.  I mån av plats kan man köpa biljetter på leklandet, köpet sker via webben eller appen på plats genom att du skannar en QR-kod i vår entré och slutför köpet i mobilen. Det går inte att köpa biljetter i vår kassa. 

Frågor och svar

Årskort 

Vad får jag som kompensation för tiden ni har haft stängt? Vi förlänger alla årskort motsvarande den tid vi har haft stängt. Korten förlängs automatiskt och du behöver inte göra något. 

Hur räknar ni ut kompensationen för tiden ni har haft stängt? Vi räknar från den dagen vi har varit stängda till det datum vi öppnar igen. De antal dagar vi varit stängda pga. Covid-19 pandemin kommer ni automatiskt få förlängt på ert årskort. 

 

Förbetald entré 

Vad innebär förbetald entré?

Du kan fortfarande besöka oss som drop in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Om du vill ha en garanterad plats hos oss kan du köpa dina biljetter senast dagen innan ditt besök. Notera att leklanden är helt kontantfria.

Hur köper jag biljett?

Du köper din biljett online på vår hemsida där du väljer datum och tid för besöket hos oss. Väljer du att komma som drop in, köper du biljett på plats via din mobiltelefon. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa.

Din biljett köper du här.

Måste jag förbetala entré? Kan jag bara dyka upp? Du kan välja att komma som “drop in” i mån av plats. Även som drop-in måste man köpa biljetten via vårt biljettsystem, instruktioner hur man gör finns på hemsidan och på leklanden.

När ska jag komma? Välj en ledig ankomsttid som passar dig. Inpassering på leklandet måste ske under din valda tid, därefter är du varmt välkommen att stanna i tre timmar.

Hur många biljetter kan jag köpa? Du kan köpa för max 10 barn och 2 vuxna. Leos är en samlingsplats för hela familjen och vi uppskattar att fler vuxna är med vid besöket men då vuxna inte betalar entré och vi har begränsat antal gäster i leklandet måste vi tyvärr begränsa antalet vuxna till 2 stycken per pass/besök tills vidare.

Kan jag lägga till fler barn i min bokning? Det går tyvärr inte att lägga till fler i en befintlig bokning. Gör en kompletterande bokning vid behov eller ring det lekland du vill besöka för att stämma av hur många platser som är sålda det datum och tid du vill besöka oss.

Måste vi komma samtidigt? Sällskapet i samma bokning behöver komma samtidigt för att checka in.

Hur bokar jag om? Du hittar länken Boka om längst ner på din biljett. Observera att du behöver vara inloggad på bokningssidan för att boka om din biljett. Du kan boka om upp till 1 timme innan ditt besök. Om du får sent förhinder, var vänlig hör av dig till leklandet du ska besöka.

Hur långt fram i tiden kan jag köpa biljett? Du kan boka upp till en vecka innan ditt besök.

Hur bokar jag plats med årskort? Har du årskort och vill besöka leklandet måste du också boka plats i förväg, men detta är naturligtvis helt kostnadsfritt. Vi har reserverat ett antal platser per pass för våra årskortsgäster. För att vara säker på att få en plats måste du boka minst 48 timmar innan besöket sedan släpps platserna för alla besökare. Är det fullbokat får du välja ett annat pass en annan dag. Årskortgäster kan också komma som drop-in i mån av plats.

För att boka med årskort behöver du logga in i Leo’s Family på bokningssidan. När du är inloggad syns ditt årskort som betalsätt.

Jag är inloggad på biljettsystemet men får inte upp årskort som alternativ. Vad ska jag göra? Om du inte hittar ditt årskort i inloggat läge, säkerställ att mailadressen för kontot du har loggat in på är samma mailadress som uppgavs när du köpte årskort. Om du fortfarande inte hittar ditt årskort, besök ditt närmsta lekland så hjälper de dig.

Hur loggar jag in på Mina sidor? Du hittar Mina sidor på leoslekland.se i övre högra hörnet av sidan.

Hur bokar jag med fem- eller tiokortHar du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt fem- eller tiokort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Hur bokar jag med ett presentkort? Har du ett 5- eller 10 kort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt presentkort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Vad händer om jag har för lågt saldo på mitt presentkort eller familjekort? Det går bra att boka (och betala) med presentkort och familjekort även om saldo är lägre än aktuellt belopp. Har du ett för lågt saldo justeras det när du kommer till kassan och du får betala mellanskillnaden på plats. Kom ihåg att du alltid måste ta med det aktuella kortet.

Vad händer om jag inte har med mitt presentkort/familjekort när jag kommer till leklandet? Har du inte med dig ditt presentkort/familjekort måste du betala hela beloppet med ett vanligt bank- eller kreditkort.

Varför finns det inget reducerat pris för 1-åringar? Då vi har reducerat antalet besökare per dag måste vi tyvärr ta bort det lägre priset på 1-åringar.

Jag vill boka/köpa flera pass. Vad gäller? Då antalet platser är begränsat kan du endast ha en aktiv bokning åt gången.

Kan jag avboka mitt pass? Nej det går inte att avboka men det är möjligt att boka om 1 timme innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen. Då antalet gäster är begränsat återbetalar vi inte biljetten om ni inte kan komma.

Kan jag omboka mitt pass? Det är möjligt att boka om 1 timme innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen.

Jag kan inte genomföra ett köp via hemsidan eller i appenOm systemet fungerar men du inte lyckas köpa biljetter ber vi dig köpa drop-in biljett på leklandet där finns det personal som kan hjälpa dig vid behov.

Systemet är nere och det går inte att köpa biljett p g a driftstörningar? Om systemet är nere kan du maila till technical-service@leoslekland.se, vi har normalt bemanning på supporten vardagar 9-15. Svar kan dröja upp till 24 timmar.

Vad händer om jag köpt biljett på fel lekland? Vi kan idag inte ta emot biljetter som är köpta på fel lekland så var därför noga med att välja rätt lekland. Har du köpt biljett till fel lekland måste du göra en ny bokning på rätt lekland och sedan maila vår support customer-service@leoslekland.se dina uppgifter om båda köpen så hjälper de dig.

 

På leklandet

Vilka attraktioner är öppna nu i Corona tider? Alla våra attraktioner på leklandet är öppna! Med undataget att det inte finns bollar i bollhavet. 

Har ni öppet i café och restaurang? Café och restaurang är öppet med begränsat antal sittplatser för ökad distans mellan borden.   

Vilka extra åtgärder tar ni för att minska smittspridning? Läs mer om våra åtgärder här

Hur ser era rutiner ut kring renhållning och städning? Läs mer om våra rutiner här 

Vilken slags information/utbildning får er personal kring städning och renhållning? Vår personal utbildas enligt våra rutiner som nu har uppdaterats med bland annat utökad desinficering pga. den rådande situationen. 

Utför ni extra desinfektion och städning av era attraktioner för att minska smittspridning? Ja,- läs mer om våra åtgärder här

Har ni annorlunda öppettider på grund av Covid-19? Vi har ordinarie öppettider. För att se öppettider för ett specifikt lekland går du in på www.leoslekland.se och väljer ditt lekland till vänster. OBS! Bokning och betalning av pass måste göras innan ni besöker oss för att garantera er plats, boka ditt pass här.

Kan vi boka kalas nu under coronatider? Ja, vår kalasbokningen är öppen. Du kan boka ditt kalas här

Vilka rekommendationer har ni för er personal vid minsta sjukdom? Om vår personal känner sig sjuk ska de alltid stanna hemma. 

 

 Bokning

Inom kort släpper vi vårens pass. Håll utkik!