Bättre upplevelse med förköpta biljetter

 

Köp biljett enkelt i mobilen - Spara 29 kr per barn!

För en bättre gästupplevelse har vi anpassat antal besökare och delat upp dem i olika grupper. Det gör det även enkelt för dig som gäst att köpa biljett i förväg och få en garanterad plats. Genom att anpassa antal besökare får du en trevligare upplevelse och vi minskar trängsel på leklandet.

Du väljer tid och dag du önskar besöka oss och inpassering sker under din utvalda tid. Du är välkommen att hoppa, klättra och springa i 3 timmar.

Tänk på att köpa biljett i god tid i förväg, speciellt på populära dagar, för en garanterad plats.

Biljetter släpps löpande två veckor framåt. Du kan boka om ditt besök 1 timme innan ditt pass börjar. Om du bokar om biljetten till en tid som är billigare får du tillbaka pengar på det kort som du har betalat med. Och bokar du ett pass som är dyrare behöver du betala mellanskillnaden. Det går inte att avboka biljetterna och de är inte återbetalningsbara.

 

Boka plats med årskort

Har du årskort och vill besöka leklandet måste du boka plats i förväg, men detta är naturligtvis helt kostnadsfritt. Vi har reserverat ett antal platser per pass för våra årskortsgäster. För att vara säker på att få en plats måste du boka minst 48 timmar innan besöket sedan släpps platserna för alla besökare. Är det fullbokat får du välja ett annat pass en annan dag. Årskortgäster kan också komma som drop-in i mån av plats.

För att boka med årskort behöver du logga in i Leo’s Family på bokningssidan. När du är inloggad syns ditt årskort som betalsätt.


 

  • Stanna hemma om du känner dig minsta sjuk - Om ni känner er sjuka eller snuviga uppmanar vi er att stanna hemma av respekt för andra.
  • Städning - Vi har omfattande städrutiner som vi följer dagligen. Vi erbjuder handsprit och utför extra desinficering av lekutrustning.
  • Social distansering - Respektera varandra och håll avståndet. För att underlätta för er har vi minskat antalet gäster på samtliga lekland.
  • Tvätta händerna - Tänk på god handhygien, tvätta händerna ofta. Vi har även flertal stationer med handsprit i alla våra lekland.

Frågor och svar

 

Förbetald entré 

Vad innebär förbetald entré?

Du kan fortfarande besöka oss som drop in gäst, men du köper biljett via din mobiltelefon på plats i leklandet innan du går in. Du kan inte köpa biljett i vanlig kassa. Om du vill ha en garanterad plats hos oss kan du köpa dina biljetter senast dagen innan ditt besök. Notera att leklanden är helt kontantfria.

Vad betyder reducerat onlinepris?

Vi har alltid billigast priser online. Priserna som visas i vår prisöversikt gäller vid köp av din entrébiljett online. Önskar du betala för din biljett i kassan på leklandet tillkommer från 29kr/barn. Vid erbjudanden med onlinepriser så som exempelvis Sports Day gäller vardagspris vid köp av biljett på lekland om du inte är medlem. Vid medlemskap och mot uppvisande av din personliga QR-kod betalar du 158 kr i kassan vid Sports Day. Sports Day 129 kr – Medlemspris vid onlineköp. Är du inte redan medlem, skapar vi ett medlemskap vid biljettköp online.

Hur köper jag biljett?

Du köper din biljett online på vår hemsida där du väljer datum och tid för besöket hos oss. Väljer du att komma som drop in, köper du biljett på plats via din mobiltelefon.

Din biljett köper du här.

Måste jag förbetala entré? Kan jag bara dyka upp? Du kan välja att komma som “drop in” i mån av plats. Även som drop-in måste man köpa biljetten via vårt biljettsystem, instruktioner hur man gör finns på hemsidan och på leklanden.

När ska jag komma? Välj en ledig ankomsttid som passar dig. Inpassering på leklandet måste ske under din valda tid, därefter är du varmt välkommen att stanna i tre timmar.

Hur många biljetter kan jag köpa?

I vår onlinebokning kan ni boka max 10 barn och 6 vuxna per bokning. Vill ni gå fler än 10 barn och 6 vuxna kan ni använda vår gruppbokning och samtidigt få mängdrabatt. Läs mer om gruppbokningar genom att klicka här

Kan jag lägga till fler barn i min bokning? Det går tyvärr inte att lägga till fler i en befintlig bokning. Gör en kompletterande bokning vid behov eller ring det lekland du vill besöka för att stämma av hur många platser som är sålda det datum och tid du vill besöka oss.

Måste vi komma samtidigt? Sällskapet i samma bokning behöver komma samtidigt för att checka in.

Hur bokar jag om? Du kan boka om genom att klicka på Biljett och sedan på knappen Boka om. Observera att du behöver vara inloggad på bokningssidan för att boka om din biljett. Du kan boka om upp till 1 timme innan ditt besök. Om du får sent förhinder, var vänlig hör av dig till leklandet du ska besöka.

Hur långt fram i tiden kan jag köpa biljett? Du kan boka upp till en vecka innan ditt besök.

Kan jag köpa årskort till min ettåring? Ja! Vi säljer årskort till rabatterat pris för barn som är mellan 12-23 månader. Läs mer och köp här.

Hur bokar jag plats med årskort? Har du årskort och vill besöka leklandet måste du också boka plats i förväg, men detta är naturligtvis helt kostnadsfritt. Vi har reserverat ett antal platser per pass för våra årskortsgäster. För att vara säker på att få en plats måste du boka minst 48 timmar innan besöket sedan släpps platserna för alla besökare. Är det fullbokat får du välja ett annat pass en annan dag. Årskortgäster kan också komma som drop-in i mån av plats.

För att boka med årskort behöver du logga in i Leo’s Family på bokningssidan. När du är inloggad syns ditt årskort som betalsätt.

Jag är inloggad på biljettsystemet men får inte upp årskort som alternativ. Vad ska jag göra? Om du inte hittar ditt årskort i inloggat läge, säkerställ att mailadressen för kontot du har loggat in på är samma mailadress som uppgavs när du köpte årskort. Om du fortfarande inte hittar ditt årskort, besök ditt närmsta lekland så hjälper de dig.

Hur loggar jag in på Mina sidor? Du hittar Mina sidor på leoslekland.se i övre högra hörnet av sidan.

Hur bokar jag med fem- eller tiokortHar du ett familjekort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt fem- eller tiokort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Hur bokar jag med ett presentkort? Har du ett 5- eller 10 kort bokar du på samma sätt som övriga besökare. Välj ditt presentkort som betalssätt. Observera att du måste ta med ditt kort till leklandet. Transaktionen genomförs först på leklandet.

Vad händer om jag har för lågt saldo på mitt presentkort eller familjekort? Det går bra att boka (och betala) med presentkort och familjekort även om saldo är lägre än aktuellt belopp. Har du ett för lågt saldo justeras det när du kommer till kassan och du får betala mellanskillnaden på plats. Kom ihåg att du alltid måste ta med det aktuella kortet.

Vad händer om jag inte har med mitt presentkort/familjekort när jag kommer till leklandet? Har du inte med dig ditt presentkort/familjekort måste du betala hela beloppet med ett vanligt bank- eller kreditkort.

Vad kostar entré för min ettåring? Barn som är 12-23 månader gamla betalar 50% av barnpriset för entré. Se aktuella priser här.

Jag vill boka/köpa flera pass. Vad gäller? Då antalet platser är begränsat kan du endast ha en aktiv bokning åt gången.

Kan jag avboka mitt pass? Nej det går inte att avboka men det är möjligt att boka om 1 timme innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen. Då antalet gäster är begränsat återbetalar vi inte biljetten om ni inte kan komma.

Kan jag omboka mitt pass? Det är möjligt att boka om 1 timme innan besöket till en annan dag förutsatt att det inte är fullbokat den dagen.

Jag kan inte genomföra ett köp via hemsidan eller i appenOm systemet fungerar men du inte lyckas köpa biljetter ber vi dig köpa drop-in biljett på leklandet där finns det personal som kan hjälpa dig vid behov.

Systemet är nere och det går inte att köpa biljett p g a driftstörningar? Om systemet är nere kan du maila till technical-service@leoslekland.se, vi har normalt bemanning på supporten vardagar 9-15. Svar kan dröja upp till 24 timmar.

Vad händer om jag köpt biljett på fel lekland? Vi kan idag inte ta emot biljetter som är köpta på fel lekland så var därför noga med att välja rätt lekland. Har du köpt biljett till fel lekland måste du göra en ny bokning på rätt lekland och sedan maila vår support customer-service@leoslekland.se dina uppgifter om båda köpen så hjälper de dig.

 

 Bokning

Inom kort släpper vi vårens pass. Håll utkik!